Hayallerinizi inşa ediyoruz
Sosyal Medyada Marcopol

ZAMAN YÖNETİMİ

Geri dön
ZAMAN YÖNETİMİ

ZAMAN YÖNETİMİ

“Zaman yönetimi”, zamanınızı belirli faaliyetler arasında nasıl böleceğinizi organize etme ve planlama sürecidir. İyi bir zaman yönetimi, daha sıkı değil daha akıllı çalışmanıza olanak tanır, böylece dar zaman ve yüksek stres olsa bile daha az zamanda daha fazla iş  yapabilirsiniz.  Zamanınızı yönetmemek etkinliğinize zarar verir ve daha fazla strese neden olur.

Zamanımızı etkili bir şekilde yönetmemek istenmeyen sonuçlar doğurabilir.

  • Geciken teslim tarihleri
  • Verimsiz iş akışı
  • Çalışma kalitesi düşüklüğü
  • Kötü mesleki itibar
  • Durgun bir kariyer
  • Daha yüksek stres

Etkili zaman yönetiminin işimizde olduğu gibi kişisel yaşamımız üzerinde de olumlu etkileri vardır. Zamanımızı günlük olarak kontrol etmeyi öğrendiğimizde iş ve özel hayatımızda da daha iyi kararlar alır ve tam kontrol sahibi oluruz. Kendinize hangi etkinliğin daha önemli olduğunu ve aynı etkinliğe ne kadar zaman ayrılması gerektiğini sorun. Hangi işin daha önce yapılması gerektiğini ve hangisinin biraz sonra yapılabileceğini bilin.

          Zaman yönetimini etkili kullanmak için;

  • Zaman yönetimine zaman ayırın
  • Görev hiyerarşisi belirleyin
  • Hedeflerinizi belirleyin
  • Zaman denetimi oluşturun
  • Toplantılardan önce tam olarak ne istediğinizi belirleyin
  • Görevlerinize zaman sınırı koyun
  • Tüm haftanızı Pazar günü planlayın
  • En önemli ve zorlu görevleri sabahın ilk saatlerine ayarlayın
  • Küçük detaylara değil önceliğinize odaklanın
  • E-postanızı etiketlere göre düzenleyin
  • Ertelemekten kaçının
  • Molalarınızı planlayın
  • Yaptığınız planlara sadık kalın