ZAMAN YÖNETİMİ
“Zaman yönetimi”, zamanınızı belirli faaliyetler arasında nasıl böleceğinizi organize etme ve planlama sürecidir. İyi bir zaman yönetimi, daha sıkı değil daha akıllı çalışmanıza olanak tanır, böylece dar zaman ve yüksek stres olsa bile daha az zamanda daha fazla iş yapabilirsiniz. Zamanınızı yönetmemek etkinliğinize zarar verir ve daha fazla strese neden olur.
Zamanımızı etkili bir şekilde yönetmemek istenmeyen sonuçlar doğurabilir.
Etkili zaman yönetiminin işimizde olduğu gibi kişisel yaşamımız üzerinde de olumlu etkileri vardır. Zamanımızı günlük olarak kontrol etmeyi öğrendiğimizde iş ve özel hayatımızda da daha iyi kararlar alır ve tam kontrol sahibi oluruz. Kendinize hangi etkinliğin daha önemli olduğunu ve aynı etkinliğe ne kadar zaman ayrılması gerektiğini sorun. Hangi işin daha önce yapılması gerektiğini ve hangisinin biraz sonra yapılabileceğini bilin.
Zaman yönetimini etkili kullanmak için;